Sofka

Još u vrijeme dok sam živio u Sarajevu često sam se pitao i pokušavao naći mjesto odakle je snimljena jedna razglednica Baščaršije, tačnije Sahat kula i minaret Begove džamije onako jedno uz drugo. Hodao sam po čaršiji, ali taj kadar nikako da ugledam.

Neposredno pred ovaj rat  bio sam sa suprugom u Sarajevu i prolazeći pored jednog kamenog zida ugledao otvorena vrata, a na zidu je pisalo “Kafana Aeroplan”. To je bilo nešto novo za mene pa uđosmo kroz kapiju i eto nas u lijepo uređenom dvorištu, a ja  mahinalno pogledah u nebo. I gle, ugledah onaj tako dugo traženi kadar.

Pošto sam napravio nekoliko snimaka i dalje sam se osvrtao lijevo, desno kad nam priđe jedan gospodin smatrajući nas, očito, potpunim strancima i reče nam kako je ovaj lokal skoro uređen i otvoren, a da je tu i prije 2. svjetskog rata bio lokal s muzikom i još puno toga čega se više ne sjećam. Međutim, dobro sam upamtio da je rekao kako je tu svojevremeno nastupala i pjevala čuvena Sofka.

Prije 30–ak godina moj tetak Ivo mi je dao na “čuvanje” jednu kutiju sa dijelom kolekcije njegovih starih gramofonskih ploča koje je on kupovao i slušao u svojoj mladosti. To su one velike i lako lomljive ploče što se vrte na 78 okretaja. Ljubomorno sam ih čuvao do ovih digitalnih dana kada su se stekli uslovi da ih snimim na CD. U međuvremenu je tetak umro ne dočekavši ova čuda tehnike.

Među njima je i jedna od Sofke Nikolić.

Lutajući internetskim svemirom nabasah na spot o životu Sofke Nikolić.

Moja mladost, za razliku od tetkove, bila je protkana ipak nekim drugim zvucima. Odrastao sam uz sevdalinku Zaima, Nade, Safeta… slušajući Pimpeka i Indexe.

Jednom su pitali Pikasa zašto je nacrtao kotlete na ženskom tijelu. Odgovorio je da voli žene, ali da voli i kotlete pa ne vidi razloga zašto to dvoje ne slikati zajedno.

Na tom tragu je i ovaj spot na kraju priče.

 

Posted on 2. Juli 2011., in Nekategorizirano. Bookmark the permalink. 2 komentara.

  1. Ja takodjer moram reci da sam odusevljen.Toliko je toga sto covjek ne zna i onoga sto mu promakne.Hvala za ovo o Sofki Nikolic.Zlajo, svaka Ti cast.Da sam samo ovo o njoj pogledao, bilo bi mi dosta da me fascinira.

    Srdacni pozdravi, Vlatko Slokar

  2. Branka Stojkanovic-Boskovic

    Zlatko,
    moram reci da me odusevio Vas blog.Divno osvjezenje, sto nam svakako treba, da nas natjera na druga razmisljanja i osjecanja.Mislim da je pun pogodak.
    Samo nastavite.
    Pozdrav ,
    Branka

Komentariši

