Prije 20 godina – Olimpijada u Barceloni

Prisjećanja na prvi nastup nezavisne države BiH na Olimpijskim igrama u Barceloni.

Video:

Tonski zapis:

***

Zastava BiH 1992. u Barceloni

Saračević: Niko na svijetu mi ne bi mogao uzeti zastavu BiH

Prošlo je dvadeset godina otkako su sportisti nezavisne Bosne i Hercegovine prvi put nastupili na Olimpijskim igrama. Olimpijske igre u Barceloni, 25. po redu, ostat će zauvijek upisane u našim sportskim analima kao igre na kojima su se sportisti iz ratne BiH predstavili svjetskoj javnosti.

Piše: D. Brkić

Zlatan Saračević (Foto: Darko Zabuš/Fotoservis)

Čast da nosi zastavu, tada sa ljiljanima, imao je atletičar iz Tuzle Zlatan Saračević. Kada se korpulentni Saračević pojavio pred 120.000 ljudi na Olimpijskom stadionu Montjuic uslijedio je gromoglasan aplauz, a reditelj prijenosa je u dva navrata kadrirao naš tim.

“Kada smo došli u Olimpijsko selo na jarbolu se vihorila improvizovana zastava BiH. U Barcelonu smo ponijeli samo dvije zastave sa ljiljanima. Jednu smo podigli u Olimpijskom selu, a drugu smo čuvali za ceremoniju svečanog otvaranja. Nikada neću zaboraviti kako je taj dan u Barceloni temperatura bila oko 40 stepeni celzija, ali kada sam trebao izaći sa zastavom BiH pred gledaoce i tv auditorij mene je obilio hladan znoj. Digao sam zastavu koliko sam mogao, a siguran sam da mi je u tim trenucima niko na svijetu ne bi mogao uzeti iz ruke. Mogli su je uzeti, ali da mi odsjeku ruku”, prisjeća se historijskih dana Zlatan Saračević, najbolji sportista Tuzle u prošlom stoljeću.

Saračević se prisjetio i načina na koji je stigao do Barcelone i postao dio reprezentacije BiH. Bio je u Zagrebu na internacionalnom turniru, a u junu 1992. godine vraćao se u Tuzlu.

“U tim trenucima je pala Posavina, tako da sam mogao doći do Bosanskog Broda. Vratili su me s granice, a po povratku u Zagreb sam razgovarao sa Anrunom Vrdoljakom, tadašnjim predsjednikom Hrvatskog olimpijskog odbora. HOK nam je platio smještaj u Splitu, a ja sam se priključio drugim bh. olimpijcima Kadi Delić, Mehmedu Skenderu, Draganu Mustapiću, Anji Margetić, Janku i Nataši Gojković. Iz Splita smo preko Rijeke stigli u Ljubljanu, odakle smo, zahvaljujući Sabahudinu Vugdaliću, krenuli zajedno sa Olimpijskom reprezentacijom Slovenije put Barcelone”, prisjeća se Saračević.

U tuzlanskom naselju Slatina, Zlatan Saračević je niz godina vlasnik prodavnice simboličnog naziva Barcelona. Uskoro će ponovo na Olimpijadu. Kao trener Zemire Aljić iz Živinica bit će sudionik Paraolimpijskih igara.

London 2012.  Amel Mekić sa zastavom BiH.

*****

Za one koji žele čuti i vidjeti cijeli spot pjesme “Barcelona”

**********

Za povećati klikni na tekst pa onda još jednom.

Posted on 3. August 2012., in Nekategorizirano. Bookmark the permalink. Komentariši.

Komentariši

