Mala krimi priča

Kopajući po starim papirima pronašao sam ovaj tekst koji sam napisao u maju davne 1965.  za jednu zabavu studenata arhitekture u “Slozi”.

IZ STUDENTSKIH KRIMINALISTIČKIH ANALA

Jedna od avantura slavnog detektiva mister Grafosa i njegovog pomoćnika Đoke Rajsfedera

 

Uh što mi se nešto drijema kad kriminala nema.

            Majstore, piše da se sprema zima.

Jest moj Đoko ne prija mi ova klima. Nego mani se sad tih novina i Oslobođenja u njima nikad nikakvog iznenađenja.

            Majstore, majstore, evo jedan student ubio dosadu učeći mehaniku.

Hajde šta si digo viku ko da si položio matematiku. Nego gledaj stvari druge i ko ima prste duge pa nam diže stvari naše jer te nas pojave jako plaše.

            U redu majstore pripaziću na te pojave stare.

 

zvrrrrrrrrrr

 

Halo, da, šta kažete? U pitanju su neke žrtve, da, i to mrtve. Nemaju oči, usta i nos? Da, da ovdje lično mister Grafos.

Nemoguće, tajne slike? Pssst tiše i bez vike. Žena bez ruku i glave i nekakve tajne sprave. U redu, oke, vabene kad su u pitanju žene eto mene.

Auuu jesi čuo Đoko. Spremaj stvari i ništa ne zaboravi. Ponesi aspirine i dvije do tri meke mine. Popravi frizu i navuci bukle bluzu. Uzmi i Briđitinu sliku i ne misli na mehaniku. Hajde, idemo, noć je gusta, a ulica pusta. Đoko obuci i sako, idemo polako. Lozinka je “karirano oko”.

 

* * * * *

 Đoko, evo kuće gdje ljude muče. Ugasi motore i idemo gore.

            Majstore na kojem je spratu?

Šuti Đoko i popravi kravatu. Vadi pištolje jer tako je bolje. Misterija je na sedmom katu.

            Majstore upravo je ponoć na mome satu.

Mani se sata idemo polako do 7. kata.

            Evo tu je sedmi sprat.

Đoko uključi svjetlosni automat.

 

STOJ, RUKE UVIS !

 

Osjećam neki miris. Ko ste i kolko vas ima, jel kome zima? Govorite gdje su vam žrtve. Đoko pronađi mrtve.

            U redu majstore pregledaću i zastore.

 

            Ovaj, druže, nisu ovdje nikakve žrtve mi smo sami.

Šuti, ne galami, vidiš da je zima vani. Nego, pomolite se žutoj luni jer pištolj mi se nešto buni. Govori ko je odrubio glavu curi?

            Ma drugovi, nema ovdje nikakve cure. Mi smo, znate, studenti arhitekture.

Šta kažete, vi ste studenti arhitekture? Auuu sad mi je tek glava ko bure. Pa šta radite u ove kasne sate i đe su vam vaše tate?

Znate, mi crtamo ovo ručno to nam treba za crtanje prostoručno. A tu curu što tražite sada evo tu je nacrtana. Ona nema ni ruku ni glave, a zove se Venera jest tako nam slave.

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

ženski torzo-olovka2

 

Znači to su žrtve vaše što komšije noću plaše. Nego hajte sad na spavanje i ostavite to crtanje. Troši vam se mnogo struja, otići će vam stipendija pa ujutro kada svane nastavite sa crtanjem. I neka vam je laka noć, ja ovamo vala više ne mislim doć.

* * * * *

Mister Grafos i pomoćnik mu Đoko Rajsfeder

Grafos i Rajsfeder

Neka ovo bude sjećanje na popularnog Vuleta, profesora Mladena Vukića koji je predavao prostoručno crtanje na Arhitektonsko-Urbanističkom fakultetu u Sarajevu.

Isto tako moram spomenuti i Nikolu Škrbu poznatog sarajevskog humoristu i njegovog popularnog detektiva O’ Bojlera koji mi je bio uzor da ovo napišem u ovom stilu.

Posted on 2. Maj 2013., in Nekategorizirano. Bookmark the permalink. 2 komentara.

  1. Ljudi dragi, da se čovjek zgrozi,
    Šta se zbivalo u „Slozi“!
    Šta nam Zlaja na papir nabaca –
    Alfred Hitchcock, to je mala maca!
    „Sloga“ puna krikova i strave –
    Pronađoše Veneru bez glave!
    Rotring

Komentariši

